עיצוב גינות עם דק עץ

עיצוב גינות עם דק מאוד שכיח בישראל בגלל שדק עץ הוא אחד האלמנטים הפופולאריים בקרב בעלי גינות פרטיות. מאוד יכול להיות ששילוב של דק מעץ יכול להתאים גם לגינה שלכם.

שילוב של דק בעיצוב הגינה יכול להראות מדהים ולהעניק תרומה פונקציונאלית לשימוש היומי בגינה. גם מעצבי גינות שפחות אוהבים להשתמש בעץ בעיצוב גינות לא יכולים להתעלם מכך ששילוב מוצלח של דק מעץ בעיצוב גינה מעניק שדרוג משמעותי. בתחום אדריכלות הנוף ועיצוב גינות יש מגוון רחב של אפשרויות לבחירה של התקנת דק מעץ המתאימים לכל סוגי הגינות וסגנונות העיצוב השונים.

 

אז למה בכלל לעצב גינה עם דק מעץ?


במידה ומבצעים תכנון גינה שתכלול אזור ישיבה או שאתם רוצים למלא חלק משטח הגינה בחומר שהוא אינו צמחיה, אין ספק שדק מעץ היא האפשרות שמשתלבת הכי טבעי בהשוואה לאפשרויות השונות האחרות כמו למשל בטון ולבנים. בנוסף לכך, ישנם חומרים אשר יכולים לשמור על דק העץ מפגעי מזג האוויר ולהאריך את אורך החיים שלו. בעוד שמבני בטון ולבנים נשחקים עם הזמן, דק עץ עם טיפול בשמנים מגנים יכול להחזיק הרבה יותר זמן. גם מבחינת העיצוב דק עץ היא האפשרות העדיפה, מכיוון שדק עץ הוא מאוד רב תכליתי ויכול להשתלב יפה במגוון רחב של סגנונות עיצוב גינות.

 

עיצוב גינה רק עם דק עץ איכותי


לפני שאתם מתחילים לבנות את דק העץ בגינה חשוב לוודא שמעצב הגינות שלכם משתמש בחומרי הגלם האיכותיים ביותר האפשריים, זאת על מנת להבטיח את אריכות החיים של הדק. אל תעשו את הטעות לחסוך בהוצאות ההשקעה בדק הגינה מכיוון שהוא הולך להיות חלק מאוד גדול במראה הגינה שלכם.

ישנם מינים רבים של עץ המשמשים לבניית רהיטים, אך לבנייה של דק עץ יש רק מספר מצומצם של מינים שיכולים לעשות את העבודה. זאת מכיוון שעץ הדק חייב להתמודד עם תנועת הולכי רגל, לבוא במגע מתמשך עם מים (במיוחד עם מדובר על דק של בריכה) ולהיחשף זמן רב לקרני השמש. עוד בזאת, אנחנו צריכים סוג עץ שיכול לספוג את השמנים המגנים כמו שצריך ולשמר אותם לאורך זמן. ישנם 3 סוגים מרכזיים של עצים המשומשים לבנייה של דק. ניתן לבנות דק מעת אירוקו, סוג עץ מאוד עמיד לנזקי מזג האוויר ולחרקים. ישנה את האפשרות הטובה של עץ טיק, שמכיל בעצמו שמנים טבעיים אשר מאפשרים לו להחזיק מעמד לאורך זמן ליד מים. אפשרות נוספת היא לבנות דק מעץ תייפה, עץ מאוד חזק פיזית.

כיצד הדק משתלב בעיצוב הגינה?


מבחינה פונקציונאלית הדק מעניק משטח שאינו דשא כאזור ישיבה או כחלל ממלא של הגינה. מבחנה עיצובית, דק עץ מעניק הפרדה ותיחום של אזורים שונים במראה הגינה עצמה. דרך מצוינת להשתמש בדק בעיצוב של הגינה הוא על ידי יצירת צורות מעניינות של הדק בגינה. כלומר לא חייב להניח דק בצורות ישרות ומרובעות, אלא להניח את הדק בצורות מעוגלות ועקומות המושכות את העין. נוסף על כך, ניתן לשלב דק עץ עם אלמנטים קשיחים יותר כמו אבן וחצץ.

גינה עם דק עץ מצריכה תחזוקה


חשוב לדעת שדק עץ דורש ניקיון קבוע ומעת לעת יש ליישם עליו שמנים מגנים. כמות המיגון שיש לתת לדק משתנה מסוג עץ לעץ וגם משתנה בהתאם למיקום הדק. למשל, דק הממוקם ליד בריכה ותמיד חשוף לשמש יצטרך יותר תחזוקה מדק עץ מקורה שאינו נחשף לשמש ומים. בכל מקרה, דק עץ אשר מקבל הגנה טובה ומתחדשת בהתאם לשימוש שבו יכול להישמר גם עד 30 שנה ולכן ההשקעה בשמירה עליו תמיד מחזירה את עצמה. אנו מקימים גם פרגולות עץ היכולות גם לשמור על איכות הדק וגם להוות בפני עצמן תוספת איכותית לגינה שלכם.  התקשרו אלינו: 050-5707632

תוכן עניינים

השאירו פרטים
ונחזור אליכם בהקדם:

אנחנו זמינים גם בטלפון וגם בווטסאפ
050-5707-632