עיצוב גינה מדברית

כאשר שומעים את המושג "גינה מדברית" רוב האנשים חושבים על משטח חול גדול עם כמה סלעים וללא צמחים בכלל. אבל גינה מדברית היא הדבר הרחוק ביותר מסתם ארגז חול גדול חסר יופי.
הקמה של גינה על פי יסודות עיצוב גינה מדברית מהווה פתרון נהדר להקמת גינה בחצרות אשר סובלות מקרקע לא פורייה או אקלים יבש.

 למעשה, מדבריות הם מערכת אקולוגית מגוונת ביותר של צמחים וסלעים מרשימים שונים.
תכנון והקמה של גינות מדבריות מאוד יעיל כאשר מדובר על שטח חצר המכיל קרקע מאוד לא פורייה או באזורים בהם אין כמעט משקעים לאורך השנה.
עיצוב גינה מדברית יכול להתאים לבתים פרטיים באזורי הנגב או באילת או בחצרות בהם הקרקע לא מספיק פורייה להוות בסיס לסגנונות עיצוב אחרים כמו עיצוב גינה ים תיכונית.

גינה מדברית יכולה להיות מלאת חיים, לא רק מראה נוף מדברי עם איזה קקטוס מזדמן. מעצבי גינות יכולים לשלב מגוון רחב של צמחים ואלמנטים עיצוביים במהלך ההקמה של הגינה המדברית. עם הכנה קפדנית ובחירת צמחים נבונה ניתן ליצור עיצוב גינה מרשים בסגנון המדברי.

הכנת הקרקע המדברית

אם בחרתם לבצע עיצוב של גינה מדברית רוב הסיכויים הם שאתם מבצעים זאת הרבה בגלל שהקרקע בחצר שלכם מאוד קשיחה, לכן, יש לבצע הכנה מדוקדקת של הקרקע בתחילת הקמת הגינה.
אדמת מדבר היא אדמה גסה מאוד, אשר מכילה מעט מאוד חומר אורגני לצמחייה ולרוב גם מאוד סלעית. מעצב גינות יבצע בדיקה של כל הקרקע על מנת לבחון היכן השטחים היותר פוריים בחצר היכולים להצמיח צמחיה. יש כלים מיוחדים לבדיקת פוריות הקרקע וניתן תמיד להוסיף חומרים אורגנים לאדמה הקשה על מנת לקבל את התוצאות הרצויות.
בהתבסס על תוצאות בדיקת האדמה יבצע מעצב הגינות תכנון של מתאר הגינה, למשל איפה תתבצע שתילה של צמחיה והיכן תתבצע בניה של משטח אבן.

גידול צמחים באדמה מדברית

לאחר שהכנו את הקרקע בחצר הגינה, אנו יכולים להתקדם עם השתילה של הצמחים השונים. זהו חלק חשב בעיצוב גינה ויש לתת עליו דגש כבר בשלב התכנון. מעצב גינות כבר צריך לגבש את סוגי הצמחים שישתלו בגינה והשילוב שלהם אחד עם השני.
צמחי מדבר מורגלים לאקלים חם ויבש, מה שהופך אותם למאוד מתאימים לקרקע קשה כל עוד מתחזקים אותם בצורה נבונה. יש מגוון רחב של צמחים מהם ניתן לבחור שייקחו חלק בעיצוב הגינה המדברית, החל משיחים קוצניים ועד לפרחי מדבר צבעוניים.

תכנון מערכת השקיה יעילה

במדבר מים הם מצרך נדיר, ולכן תשתית ההשקיה לצמחים צריכה להיות יעילה ככל האפשר. אנו צריכים לדאוג לבנות את מערכת ההשקיה כך שהצמחים יקבלו מספיק מים, אך בו זמנית לא יותר מדי מים כי השקיה מוגזמת תהרוס את הצמחים שרגילים לתנאי מדבר.
הדרך הטובה ביותר להשקיה של צמחים במדבר היא על ידי מערכת השקיה בטפטוף. מערכת צינורות עם נקודות טפטוף מאפשרת לנו להשתמש בכמות קטנה של מים מבלי לאבד מים עקב אידוי (כתוצאה מהחום והיובש באדמה).
יש לתכנן את מערכת ההשקיה כך שיותר צינורות יונחו לצד צמחים הזקוקים ליותר מים ופחות צינורות יונחו ליד צמחים הזקוקים לפחות מים.

הקמת גינה מדברית לתחזוקה מינימלית

סגנון עיצוב גינה מדברית הוא ללא ספק בין סגנונות עיצוב הגינה אשר דורש תחזוקה מאוד מינימלית. במהלך ההקמה של הגינה המדברית ניתן לבצע מספר פעולות שיבטיחו תחזוקה בעלויות נמוכות.
מעבר להשקיה בטפטוף ניתן לתכנן שתילה של צמחים מדבריים הידועים בעמידות שלהם ללא מים על מנת לחסוך בעלויות המים של הגינה.
מומלץ להשתמש בבניית שטחים לבנים או אבן על פני דק עץ, בכדי למנוע עלויות תחזוקת עץ כנגד התייבשות ועוד.

תוכן עניינים

השאירו פרטים
ונחזור אליכם בהקדם:

אנחנו זמינים גם בטלפון וגם בווטסאפ
050-5707-632