תכנון ועיצוב גינה פרחונית בבתים פרטיים

תכנון גינה בעלת מראה פרחוני צריך להתבצע במספר שלבים ארגוניים שיבטיחו סינרגיה בין הפרחים השתולים בדירה. לא מבצעים עיצוב גינה פרחונית ללא תכנון נכון.

תחום עיצוב הגינות הוא תחום מגוון ביותר וכל בעל חצר יכול לבחור לעצב את הגינה שלו בצורות רבות. חלק מעצבים את הגינה שלכם יותר לכיוון המודרני, אשר מתבסס יותר על בנייה של עץ ובטון ופחות על צמחייה, ויש כאלו שמעדיפים לעצב את הגינה שלהם בדגש על כמה שיותר צמחייה. עיצוב של גינה פרחונית הוא אחד מעיצובי הגינון היותר מבוקשים, אך בו זמנית הוא גם עיצוב שמאוד קשה לבצע בצורה איכותית מפני שמעורב כאן ידע רב. מן הסתם הרבה יותר קל להציב בכל החצר פרקט עץ מאשר לשתול בקפידה לאורך החצר צמחייה בשילוב מרשים. אז אם אתם מעוניינים לעמוד באתגר ולהקים גינה פרחונית, מומלץ לעבוד על פי השלבים הבאים.

לבצע מחקר מקיף על פרחים וצמחייה
במקרה של פרויקט אדריכלות נוף להקמת גינה פרחונית ידע על סוגי הפרחים והצמחייה יכול לבוא לטובתכם משמעותית בתכנון הגינה. לכל סוג פרח יש יתרונות וחסרונות, למשל ישנם פרחים אשר מחזיקים מעמד תקופה ארוכה ומצד שני יש פרחים שנזקקים להרבה יותר השקיה מצמחים אחרים. ככל שהידע שלכם לגבי פרחים יהיה גדול יותר, כך תוכלו לעשות החלטות נכונות יותר בתכנון הגינה הפרחונית. בנוסף לכך, אם אתם מעסיקים מעצב גינות מקצועי אז הוא יכול לייעץ ולכוון אתכם לגבי סוגי הפרחים היעילים ביותר מבחינת תחזוקה והפרחים אשר מתאימים לסוג העיצוב גינה שאתם רוצים.

בחירת סגנון עיצוב גינת הפרחים
אחרי שצברתם ידע לגבי סוגי פרחים וצמחייה שונים, זה הזמן לקחת החלטה לגבי סגנון עיצוב הגינה שלכם. כל הקמת גינה חייב להתבסס על סגנון עיצוב גינה אחד מרכזי, כאשר ניתן להוסיף אלמנטים מסגנונות עיצוב גינה אחרים בתור תוספת. יש מגוון רחב של סגנונות פופולאריים של עיצוב גינות פרטיות שניתן לבסס עליהם את עיצוב הגינה הפרחונית. למשל ניתן להחליט ללכת על שתילת פרחים בסגנון אנגלי, עיצוב שמתבסס יותר על פרחים בצבעים עדינים, או לבחור דווקא בעיצוב מדברי, שמתבסס על צמחייה יבשה בצבעי ירוק. בשלב כזה תמיד אפשר להתייעץ עם מעצב הגינות, במיוחד כאשר כל סגנון עיצוב גינה יכול להתאים יותר למבנה הבית הפרטי ולגודל החצר. לדוגמה, סגנון עיצוב ים תיכוני מתאים יותר לגינות שפונות לים וסגנון עיצוב יפני מתאים יותר לחצרות קטנות וסגורות.

תכנון ראשוני – קביעת מתאר גינת הפרחים
שלב חשוב בכל תכנון ועיצוב של גינה פרטית הוא קביעת מתאר הגינה, לרוב מעצב גינות מגיע להסכמה עם הלקוח שלו לגבי תכנית מתאר לפני שמתחילים בהקמה בפועל של הגינה. בתכנית המתאר יוחלט היכן ימוקמו ערוגות הפרחים במתחם הגינה, כמה שטח יודגש לכל אזור ריכוז צמחייה, היכן יעברו השבילים בגינה ועוד. מתאר הוא אחד השלבים החשובים ביותר בתכנון גינה ואסור לפסוח עליו בשום מקרה, זכרו שתכנון נכון מוביל להחלטות נכונות יותר.

שתילת הפרחים על פי תכניות המתאר
לאחר שצברנו ידע על פרחים שונים, החלטנו על סגנון עיצוב גינה מרכזי וסגרנו על תכנית מתאר אפשר להתחיל בשתילה בפועל של הפרחים. בשלב זה אנחנו צריכים להיות מאוד גמישים בהחלטות שלנו, כי לא תמיד מה שהערכנו נכונה בתכנון הגינה מתבצע בפועל. חשוב לתת דגש רב על שילוב הצמחים מהבחינה הוויזואלית והלוגיסטית. למשל, לא לשתול באותו אזור צמחים שזקוקים להרבה מים עם צמחים שזקוקים לכמות קטנה יותר של מים, אחרת יהיה הרבה יותר קשה לתחזק את הגינה בצורה יעילה. בנוסף לכך, אתם לא רוצים לייצר גינה פרחונית עם יותר מדי צבעים, מומלץ להתמקד במספר צבעים מצומצם עם שינוי גוונים שונים של אותו צבע.

השאירו פרטים
ונחזור אליכם בהקדם:

אנחנו זמינים גם בטלפון וגם בווטסאפ
050-5707-632