הקמת גינות בבתים פרטיים

אנו משקיעים לא מעט כסף וגם זמן בתכנון ובעיצוב הבית שלנו ומצפים, שאותו מרחב פרטי, שמשרת אותנו לא מעט במהלך היום והלילה, יספק לנו חלל נוח, נעים וגם מפנק, ובעיקר – כזה שנרגיש בו בטוחים.

למרבית האנשים יש כיום גם גינה או מרפסת צמודה לבית, שבה הם מבלים שעות ארוכות, בייחוד בחודשי הקיץ השמשיים ובעונות המעבר הנעימות. ואנו, הישראלים, אוהבים לנצל את המרחב החיצוני לא מעט ולערוך בו מפגשים, אירועים פרטיים שונים וגם להפוך אותו למקום שבו נוכל לקחת קצת פסק זמן מטרדות היום יום.

הן אם מדובר בגינה קטנה בינונית  או גדולה, הציפייה היא שהיא תראה לא פחות טוב מהבית, תהיה מטופחת ומושקעת ותכלול את כל האלמנטים שישוו לה את המראה המושלם. הקמת גינות הוא שירות ששמור אך ורק לאנשי מקצוע, המכירים היטב את התחום ויכולים לתכנן כראוי את הגינה בשבילכם, כזו שעונה על כל הצרכים. אמנם, יהיו אלה שיעדיפו לעשות זאת באופן עצמאי, אולם אם רוצים להגיע לתוצאות הרצויות, בדגש על איכות גבוהה ופונקציונאליות רבה, כדאי לפנות לבעל מקצוע עם ניסיון של שנים רבות. התקשרו עכשיו  050-5707632

הקמת גינה מעוצבת בבית פרטי

הקמת גינה בבית פרטי בשילוב אבני מדרך

גינה פרטית בחצר הבית היא חלומם של ישראלים רבים, ובצדק. גינה יפה ומטופחת היא מקום נהדר לבלות בו שעות של מנוחה ורגיעה, לארח ולהתפעם מיופיו של הטבע. ואולם, על מנת שגינה תהיה באמת מקור להנאה ולגאווה יש לתכנן ולהקים אותה באופן מושכל, ובהתבסס על הבנה וידע מקצועי. זהו בדיוק השירות שאני מספק ללקוחות בכל רחבי הארץ: הקמת גינה פרטית בעיצוב מותאם אישית מאלף ועד תו.

תכנון של גינה פרטית

אם אתם מעוניינים בגינה שתהיה יפה, פורחת, ירוקה ומתאימה לסביבתה לאורך השנים, יש להתייחס לקשת רחבה של מרכיבים. כך לדוגמא, יש להתחשב בתנאי האקלים השוררים באזור המגורים, לכמות המשקעים השנתית, לכמות האור שהגינה ואזורים מסוימים בה מקבלים, לכיוון שאליו היא פונה מבחינת שושנת הרוחות, ובאם יש תנאים מיוחדים כמו רוחות עזות בעונות המעבר, קרה בחורף וכדומה. כמו כן, יש לשים לב אל הסביבה הטבעית של הגינה ולראות כיצד היא תוכל להשתלב בה מבחינת צמחייה, חומרים ומבחינת החזות שלה. עוד יש להתייחס להיבטים כמו תכנון נכון של מערכת ההשקיה, בחירת צמחים חסכוניים במים, היכרות עם עונות הפריחה, הלבלוב והנשירה, ושימוש באלמנטים כמו תאורת גן, אבנים מקומיות, צמחיית בר נפוצה בסביבה, בריכות נוי וכדומה – וכל זאת על מנת ליצור ליד ביתכם גינה הרמונית ויפה.

הקמת גינה מעוצבת בבית פרטי פינתי

ישנה כמובן חשיבות גדולה לצרכים ולרצונות שלכם: מהו החזון שלכם לגבי הגינה, האם יש צמחים שאתם אוהבים במיוחד, האם תרצו שהגינה תהיה לנוי בלבד או שגם תניב פירות, מהו התקציב העומד לרשותכם לצורך ההקמה, וכמה אתם פנויים ומעוניינים לבצע את תחזוקת הגינה. כל הפרמטרים האלו ונוספים ישפיעו במידה רבה על מלאכת התכנון והבחירה של חומרים, צמחים ואלמנטים שונים.

פגישה מקדימה טרם ההחלטה על הקמת גינה בבית פרטי

הקמת גינה הוא שירות ייחודי, המוצע כיום לכל מי שרוצה להפוך את אותו מרחב חיצוני למטופח ויפה יותר וגם לכזה שיהיה כייף ונעים לשהות ולבלות בו. לפני שיוצאים לדרך ומתחילים בהליך התכנון וגם ההקמה בפועל – נפגשים יחד כל הצדדים המעורבים. במסגרת אותה פגישה (שרצוי מאד לערוך אותה פנים מול פנים) משוחחים על הנושא, מעלים רעיונות, צרכים ומדברים על כל הנקודות החשובות שיש לקחת בחשבון בכל הקשור לתכנון והקמת הגינה. הפגישה הזו היא אולי אחד השלבים החשובים ביותר בתהליך, שכן היא כוללת תיאום ציפיות וגם ביקור בשטח עצמו, באותו מרחב שיהפוך בקרוב לגינה של ממש.

שלבים בהקמת גינה מעוצבת בבית פרטי עם עצים

תכנון מקדים של הגינה הביתית -בחירת צמחייה ואופי הגינה

לאחר שהוחלט על עבודה משותפת ועל הקמתה של גינה לתפארת, מתחילים בשלב התכנון. בשלב הזה מתייחסים לרוב לכמה נקודות עיקריות: איך תראה הגינה, אילו אלמנטים היא תכלול, מהם לוחות הזמנים ובאופן כללי – כל מה שצפוי להיכלל בתהליך ההקמה עצמו. בנוסף, יש לקחת בחשבון את עניין המים, ובייחוד במדינה חמה כמו ישראל, בה מספר החודשים הגשומים הוא מועט יחסית, מה שמוביל לצריכת מים גבוהה, אם היא איננה מתוכננת כהלכה.

תחזוקת גינה כוללת, בין היתר, השקיה מרובה בחודשים החמים, ופחות מכך בחודשים הגשומים. יחד עם זאת, חשוב לתכנן כראוי את הגינה כך שיתאפשר חיסכון של מים, ולעשות זאת הן על ידי בחירה חכמה של צמחייה והן על ידי שילוב של פתרונות השקיה שרלוונטיים לה.

פתרונות חסכוניים ויעילים לגינות בבתים פרטיים

הצמחייה הים תיכונית, למשל, היא כזו שאיננה מצריכה, לרוב, כמויות רבות של מים כדי לשרוד. היא רגילה למזג האוויר הים תיכוני ומתמודדת בהצלחה עם מעט מים. בנוסף, אם מתכננים כראוי פתרונות של הצללה בגינה, המים אינם מתאדים וכך הם מספקים את המענה המתאים לצמחייה ללא בזבוזים מיותרים. גם שימוש בדשא סינתטי הוא פתרון נכון למי שרוצה לחסוך בשימוש במים, שכן הוא איננו מצריך השקיה. אם דואגים לתחזק אותו כראוי הוא יכול לשרוד למשך כמעט עשור ולשמור על המראה הנהדר שלו, בדיוק כפי שהיה בשנה הראשונה.

תכנון ועיצוב גינה בבית פרטי – איך עושים את זה נכון?

במקרים מסוימים בתהליך של עיצוב גינה יהיה צורך בהגשת תכנית אדריכלית אם רוצים לשלב שבילים, מסלעות, ריצוף ופתרונות השקיה מכל מיני סוגים, ובהתאם – פנייה לגורמים השונים כדי לקבל כל האישורים הרלוונטיים שיאפשרו להתחיל בהקמה.

תכנון והקמת גינות קטנות עם דשא בבתים פרטיים

לאחר שלב התכנון ואיסוף כל הנתונים והדרישות והצרכים, מתחילים בשלב הקמת הגינה. את הגינה מקימים בהתאם לתכנית שתוכננה מראש ועל פי לוחות הזמנים שנקבעו. הקמת הגינה תכלול לרוב צוותים של כמה אנשים, האחראיים כל אחד מהם על עבודה מסוג מסוים או על אזור אחר בגינה. כשמדובר בגינה קטנה, עשויה העבודה להסתיים בתוך פרק זמן קצר, אולם כשזו גינה גדולה יותר, המצריכה גם שילוב של לא מעט אלמנטים והתייחסות לאזורים רבים, הדבר ייקח זמן ממושך יותר ויצריך סיוע של כמה מומחים במשימה החשובה.

הקמת הגינה רק לאחר סיום עבודות השיפוץ או הבנייה בבית

פעמים רבות בוחרים להקים גינות פרטיות מיד לאחר שלב הבנייה. אם זהו אכן המצב, חשוב לוודא שכל עבודות הבינוי בבית הסתיימו וניתן להתחיל בעבודות הגינון והקמת הגינה כולה. כאשר עובדים על הגינה לא ניתן להעביר דרכה כלי עבודה כבדים, כמו משאיות וטרקטורים וגם לא להציב במרכזה אלמנטים שונים שקשורים לבית, כמו ארונות, ארוניות ואפילו מחסן קטן. השטח אמור להיות פנוי לחלוטין ולאפשר עבודה יסודית עליו, בהתאם לתכניות ולדרישות השונות.

עם סיום העבודה חשוב לבצע בדיקה מקיפה של הגינה. יש לעבור על כל שטחיה של הגינה, לוודא שהורכבה והותקנה ההשקיה, שכל הצמחים והעצים נשתלו על פי התכנית ושהגינה נראית בהתאם לכל הציפיות. במקביל, כדאי מאד לוודא מול בעל המקצוע שהוא מתכנן להגיע לביקורים קצרים במהלך החודשיים הקרובים, ולו כדי להבטיח את קליטתם של כל הצמחים. אותו בעל מקצוע יכול גם בתקופה הזו לבצע את עבודות הגינון הנדרשות בגינה וגם את התחזוקה. כך או כך, הדבר תלוי כמובן בהסכם שנקבע.

האתגרים המגיעים בשלב הקמת הגינה

הקמת גינות הוא הליך, הכולל, כאמור, לא מעט אתגרים. כאשר בוחנים את השטח, שבו צפויה לקום הגינה, על בעל המקצוע ליצור דיאלוג הן עם בעלי הבית והן עם הסביבה כולה. עליו ללמוד אותה, להכיר את מאפייניה השונים ולנסות לדמיין לעצמו כיצד הגינה תראה, תוך התייחסות לכל התכנונים שבוצעו כשלב מקדים. עתה, כאשר הוא מגיע אל השטח עם תכנית מסודרת עליו להוציאה אל הפועל ולעשות ככל שיידרש כדי שאותו שטח יהפוך לגינה מושלמת, כזו שתשרת נאמנה את בעלי הבית, המעוניינים בה.

לעיתים, עם תחילת העבודה, צצים ועולים אתגרים שונים, שלא צפו מראש ותנאים מסוימים המקשים מעל על ההקמה. בעל מקצוע מנוסה יידע להתמודד עם האתגר הזה ולהציע פתרונות רלוונטיים כדי להתגבר על הבעיה.הקמת גינה היא משימה לא פשוטה וגם עבור אנשי המקצוע היא נחשבת לאתגר של ממש, כאמור.

תכנון הגינה והעיצוב הסופי שלה אמורים לקבוע את אופי הגינה למשך שנים ארוכות ולהפוך אותה למרהיבה ומושכת את העין לא פחות מהבית עצמו. כדי להקים גינה יש צורך במשאבים כספיים רבים, בזמן רב (ימים ולעיתים גם שבועות ארוכים) וגם בהתייחסות ללא מעט אלמנטים, שאותם ישלבו, בסופו של דבר, בגינה.

יחד עם זאת, לא מוכרחים תמיד לשבור תכנית חיסכון לשם כך או להוציא עשרות או מאות אלפי שקלים. לעיתים גם בתקציב מצומצם אפשר להגיע לתוצאות הרצויות. הסוד הוא, כמובן, למצוא את בעל המקצוע המתאים ולבחון את כלל האפשרויות הקיימות.

שילוב ערסל מעוצב בתוך גינה קטנה בבית

הגינות של היום, בניגוד לעבר, הן הרבה יותר מושקעות. פעמים רבות הן נמצאות בחזית הבית והן כמעין כרטיס ביקור של דייריו. גינה חייבת לשלב בין פונקציונאליות לסטייל ויופי ועל כן יש לשלב בה לא מעט אלמנטים שיהפכו אותה לכזו.

בעל המקצוע, האחראי על שירותי הקמת הגינה, דואג להזמין את כל הצמחייה, העצים, האדניות והפרחים שאותם רוצים בגינה, כמו גם את הדשא הטבעי או הסינתטי שישולב בה. כל אלה יחד אמורים ליצור מראה הרמוני בגינה, המתייחס לסגנון עיצובי מסוים או לרעיון כלשהו.

כדי לבצע את העבודה בשטח, נדרש בעל המקצוע להצטייד בכלי עבודה איכותיים לגינה וגם במערכות השקיה מתקדמות, שיוטמעו במקום. תכנון ההשקיה בגינה הוא משימה חשובה אף היא, וכדאי שתעשה כהלכה כדי ליהנות מגינה ירוקה ופורחת לאורך כל השנה.

כמה עולה הקמת גינה בבתים פרטיים?

עלות הקמת גינות נקבעת, כפי שניתן לנחש, בהתאם לפרמטרים שונים, תוך התייחסות לגודל הגינה עצמו, למפרט שנבחר עבורה, למצבה הנוכחי (אם זו גינה קיימת) וגם לשיקולים שונים הקשורים לבעל המקצוע עצמו. תכנון והקמה של גינה פרטית יעלה סכום שונה מהסכום הנדרש עבור תכנון והקמת גינה ציבורית או גינה גדולה במיוחד. זאת, לאור שלל האלמנטים הנדרשים לשם ביצוע העבודה ולקבלת התוצאה הרצויה. גם מספר ימי העבודה משפיע על הסכום הסופי וגם הבחירה בין דשא סינטטי או, לעומת זאת, דשא טבעי.

לעיתים בוחרים לשלב בגינה מערכת השקייה, שהיא לכשעצמה עולה כסף ודורשת תכנון מדויק כדי להפיק ממנה את המירב. במדינה חמה כמו ישראל שילוב של מערכת השקיה הוא הרבה יותר מבגדר המלצה ורק בזכותה ניתן לווסת את כמות המים הנדרשת לגינה, על כל אזוריה, ולספק בצורה מאוזנת את הכמות הנכונה לכל צמח.

לפני שיוצאים למשימה כדאי מאד לערוך סקר שוק וגם לקחת בחשבון שאיכות עולה כסף.  אם החלטתם להשקיע בתכנון מקצועי והקמה של גינה לתפארת, חשוב שתפנו למומחים ועוד יותר חשוב שתדעו שהדבר דורש השקעה. אין טעם להשוות גינה קטנה לגינה גדולה וגם לא להשוות גינה מטופחת, יפה ומסוגננת מאד לכזו שפחות.

בכל מקרה, בעל מקצוע מיומן יידע היכן אפשר לחסוך כדי שתוכלו לקבל מחיר אטרקטיבי וגם באילו מקומות מומלץ מאד להשקיע כדי ליהנות מאיכות גבוהה ללא פשרות. לאורך כל הדרך חשוב להיות עם יד על הדופק ולדאוג להתעדכן באשר לעלויות השונות. חשוב מאד לקבוע מראש תקציב מסוים, אך במקביל לקחת בחשבון שייתכנו שינויים במהלך הדרך.

לכן תידרש מכם לא מעט גמישות, הן מבחינת ההוצאות שייתכן ותהיינה גבוהות מהמתוכנן והן מבחינת הביצוע עצמו, שאולי יסטה מעט מהתכניות בשל אילוצים שהתגלו לאורך הדרך.

הקמת גינה מעוצבת עם צמחייה מגוונת

לסיכום, למי כדאי לכם לפנות?

רוצים להפוך את הגינה שלכם למושקעת הרבה יותר או נמצאים בעיצומו של תהליך בניית הבית החדש שלכם ומתכננים לשלב לצדו גם גינה יפה? אם כן, כדאי שתפנו למומחים. אלעד ורדי, המתמחה בתכנון נוף, עיצוב וביצוע ישמח לעמוד לרשותכם ולבצע עבורכם את תהליך התכנון וגם הקמת הגינה. כך תיהנו מסביבה ירוקה וצבעונית וממרחב נעים לבלות בו עם האנשים שאתם אוהבים.

תוכן עניינים

השאירו פרטים
ונחזור אליכם בהקדם:

אנחנו זמינים גם בטלפון וגם בווטסאפ
050-5707-632